Festival Experience (IV) – Electric Castle 2019

Vara lui 2019 a început extraordinar. După ce ultima sesiune din facultate și licența mi-au consumat toată energia și entuziasmul am ajuns și la capătul tunelului. Nu am ajuns la Electric Castle de la început anul acesta. Am dat licența abia joi și în aceeași seară am plecat.

Prima dată la cușetă

Pentru prima dată am mers la cușetă. Habar nu aveam cum e. Văzusem doar niște poze pe net. Am avut parte de niște oameni tare simpatici și am dormit foarte bine. Pentru cine nu știe, la cușetă primiți într-o pungă lenjerie de pat curată și călcată. La final o returnați controlorului pentru a primi biletul de tren înapoi. Recunosc că la început mi-a fost cam frică să dorm pe patul respectiv. Îmi era teamă că se va rupe. A fost super cald la un moment dat, dar la cât de obosită eram am dormit aproape tot drumul.

Camping-ul

Deoarece am ajuns abia vineri dimineața camping-ul era destul de plin. Cu greu am găsit un loc în care să ne putem pune cortul fără să deranjăm pe cineva. După ce l-am montat ne-am dat seama că era destul de aproape de intrarea în cort a vecinilor. L-am lăsat așa până la urmă și am sperat să nu fim înjurați prea tare. A fost ok și nu ne-a zis nimeni nimic.

Am stat la quiet camping. Chiar dacă nu se auzea muzica tare erau oameni care țipau fără niciun stres și te trezeau, dar na așa e la festival. Poate e mai neplăcut pentru persoanele care vin cu copiii. Anul trecut nu am stat în camping-ul de la Electric, ci în curtea cuiva. Nu m-aș mai întoarce acolo. Mi-a plăcut tare mult în camping.

E cel mai dotat camping de festival în care am fost. Sunt foarte multe dușuri. Știu că tot e coadă, dar și capacitatea festivalului e mare. De asemenea, în baie sunt și uscătoare de păr (care nu au mers tot timpul din păcate). Tot timpul este curat atât la dușuri, cât și la toalete (nu prea sunt toalete ecologice în cazul în care nu vă plac). Dacă nu vreți să stați la cort au mai multe posibilități de cazare în zona de camping, dar și prețurile sunt pe măsură. Le puteți vedea aici. O altă variantă este să vă cazați în sat deoarece sunt persoane care închiriază case sau camere din locuința lor.

Altă chestie care mi-a plăcut a fost focul de tabără care a picat la fix în serile mai reci. În camping era și un bar, iar dimineața aveau și chestii pentru micul dejun.

Ce poți face ziua

Sunt multe brand-uri care au un fel de stand-uri, unde poți testa produsele lor. Îți faci o poză în spațiul lor și o pui pe Instagram și primești un produs. De exemplu, la E.ON era o competiție între două persoane și care atingea cea mai mare viteză cu bicicleta câștiga ceva.

Există și un cort de activități organizat de Electric, unde sunt board-game-uri, jenga-uri mari, cărți și au diferite jocuri sau activități sportive la anumite ore. Îmi place mult ideea cu EC Talks, doar că nu m-am trezit să merg la toate persoanele la care am vrut. Anul trecut a fost și un târg de artiști unde erau multe produse hand-made foarte faine. A mai fost și patinoarul. Și celebra roată. Poți să vorbești și cu Dumnezeu dacă vrei.

Nu ai timp să te plictisești dacă nu vrei să lenevești. Spațiile de relaxare mi s-au părut din nou cam puține pentru numărul de oameni care vin. Mereu am căutat mult timp un loc în care să stăm și să fie și la umbră. Am venit și cu hamacul de acasă și nu am avut unde să îl punem. Efectiv erau toți copacii plini. E bine să ai o pătură în rucsac și o pui unde ai chef.

Mâncarea

Nu am avut stresul mâncării și al banilor dați pe mâncare datorită LIDL-ului. Aici găsești produse ca într-un LIDL obișnuit la aceleași prețuri. Găsești o mulțime de produse de patiserie toată ziua, iaurturi, fructe, mâncare la caserolă, apă, înghețată, chiar și haine, cosmetice și corturi. Orice ai nevoie e aici, mai puțin alcool :))

După ce ne trezeam mâncam ce ne cumpărasem de seara ca să avem la cort. Apoi o masă o luam în festival pentru că au o mulțime de food court-uri cu chestii super bune. Prețurile sunt ca la orice festival și cam ca la orice restaurant. Nu mi s-a părut nimic exagerat. Cei de la LIDL au food court-ul lor unde mâncarea este mai ieftină și de obicei coada este destul de mare. Iar apoi când simțeam nevoia de mâncare mergeam la LIDL și luam o gustare. Nu trebuie să vă faceți griji în privința mâncării.

Concertele

Au fost extraordinare. La Florence and The Machine mi s-a făcut pielea de găină. Uneori mai ascult concertul pe YouTube ca să îmi amintesc atmosfera. La Thirty Seconds to Mars din nou a fost genial. Genial. Nu am cuvinte să descriu atmosfera creată la toate concertele pe care le-am prins. Tot ce pot să zic e că merită din plin și trebuie să mergeți măcar o dată. Apoi o să vreți să mergeți în fiecare an pentru că experiența acestui festival este minunată și nu se compară cu restul festivalurilor la care am mers. Cea mai tare chestie de anul acesta mi s-a părut accesibilitatea pentru persoanele cu deficiențe de auz. Multe felicitări pentru acest lucru persoanelor care au venit cu ideea!

Pentru ediția următoare mi s-a părut cam scump biletul, dar am înțeles că se va extinde festivalul. O parte din line-up a fost deja anunțat și eu zic că o să merite. Ne vedem acolo!